خبر


مسجد جمیرا کجاست - شهر دبی، کشور امارات متحده عربی - توریستگاه دیدنی های دبی به حدی زیاد هستند که از شمارش خارج شده اند مثل برج خلیفه ، ساحل جمیرا ، دهکده جهانی دبی ، اسکای دایو دبی ، شهربازی آی ام جی ، بازار مدینه جمیرا ، آکواریوم لاست چمبرز ، ساحل لامر ، خیابان السیف ، اسکله ابرا ، موزه آینده دبی ، جزیره نخل جمیرا ، برج العرب ، اوت لت مال دبی ، مرکز خرید مرکاتو ، مرکز خرید ابن بطوطه، مرکز خرید وافی ، مرکز تجارت جهانی ، مرکز خرید برجما ، پارک آبی آکواونچر آتلانتیس ، آب نمای دبی ، منطقه هنری السرکل ، پارک ند ریزورت ، رود خور دبی ، دیره ، دهکده ی میراث و غواصی دبی و.. از زمان افتتاحیه در مرکز شهر دبی در سال ۲۰۱۶، این ساختمان خیره کننده و قایق شکل، قطب فعالیت تئاتر، نمایش های موزیکال، اپرا، باله و کمدین ها بوده و به سرعت به یکی از مکانهای چشمگیر هنرهای نمایشی جهان تبدیل شده است. اینجا خانه تفریحات بسیار هیجان انگیزی است که سفر شما را به یک روز عالی تبدیل می کند. در کنار فعالیت ها و ورزش هایی که در قسمت بالا به آنها اشاره نمودیم تفریحات دیگری نیز در این ساحل برای مردم وجود دارد که هر فرد بنا به سلیقه و علاقه مندی خود می تواند از هر کدام که دوست داشته باشد استفاده نماید.

همگی از جاذبه های گردشگری دبی و کشور امارات متحده عربی هستند که هر کدام ویژگی و امکانات تفریحی و رفاهی خود را دارند. به هر حال اگر شما هم مشتاقید که آتش بازی خیابان السیف دبی را در روز ملی امارات متحده عربی تماشا کنید، بهتر است که در یکی از این روزها در ساعت 8 شب در این خیابان حضور داشته باشید. دهکده جهانی یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری دبی به حساب می آید و بازدید از آن به خودی خود، حتی بدون تماشای برنامه آتش بازی جالب است. خوشبختانه شرکتهای زیادی در ایران وجود دارند که پروازهای مستقیم ایران به سمت دبی را پشتیبانی میکنند؛ این شرکتها با ارائه خدمات به مسافران کمک میکنند تا افراد بتوانند متناسب با شرایط خود، نوع سفر و بودجه موردنظر بهترین بلیط هواپیما را انتخاب کنند. اطلاعات: شنبه تا پنجشنبه ۱۰ صبح الی ۱۰ شب باز است. اگر می خواهید مسابقه شتر (یک سنت چند صد ساله) را در دبی تماشا کنید، مسابقه معروف شتر دبی، المرموم هر زمستان باز است. اگر در دو هفته اول اردیبهشت به شهر دبی مسافرت داشته باشید، حتما خواهید توانست از حراجی های فروشگاه های معتبر بهره مند شوید. پس حتما در مناسبتهای مختلف، حواستان به اینجا باشد! ساخت برج العرب به عنوان یکی اصلی ترین این بناها در سال ۱۹۹۴ شروع شد و پس از ۵ سال به اتمام رسید. همانطور که گفته شد بازدید از موزه آینده دبی در پنج طبقه صورت می گیرد که برای هر کدام از این طبقات یک بخش مجزا طراحی شده است. سواحل عمومی همان طور که گفته شد، برای همه افراد قابل استفاده است ولی سواحل اختصاصی مربوط به هتلها و یا ویلاهای مسکونی دبی است که تنها کسانی که در آنها اقامت دارند، امکان استفاده از ساحل را دارند. همچنین ارتفاع موج هم در نزدیک سواحل مازندران تا 05 متر برآورد می شود.

احساس درمانی: یک صفحه ارتعاشی در بخش احساس درمانی قرار داده شده است تا با قرار دادن دست خود روی آن، بتوانید امواج الکترومغناطیسی را دریافت کنید. از جدیدترین جاذبه های این شهر گرفته تا یکی از قدیمی ترین جاذبه های آن، نهر دبی قرن ها به عنوان یک حلقه نجات برای جامعه عمل کرده است. بسیاری از کارشناسان هتل برج العرب دبی را هتلی 7 ستاره می دانند؛ هرچند که در تعیین تعداد دقیق ستاره های آن، حرف و حدیث هایی وجود دارد. برج تجارت جهانی دبی دارای یک سکوی دیدبانی در طبقهی بالای خود است که به بازدیدکنندگان امکان تماشای مناظر ۳۶۰ درجهی شهر با قیمتی کمتر از برج خلیفه را میدهد. بازار طلا صدها خرده فروشی دارد که مجموعه ای از طلا و جواهر، الماس و سنگهای قیمتی دیگر را در اختیار شما قرار می دهد و بسیاری از بازدیدکنندگان می توانند با کسری از قیمتی که معمولاً انتظار دارند، چند قطعه جواهر جدید را بدست آورند. 2. هتل برج العرب دبی، بالاترین امتیاز برخورد کارکنان و خدمات را در جهان دارد. دارند و در خود هتل هم میتوانید به وای فای رایگان، صرافی، بار و بوفه و… با این حساب، اگر شما هم دوست دارید که در یکی از سواحل دبی به تماشای آتش بازی بنشینید و آسمان نورانی را بر فراز یک دریای بی کران تماشا کنید، بهتر است که در ساعت 8:30 یکی از این دو شب در ساحل لامر دبی حضور پیدا کنید. در حین استفاده از این آسانسورهای پر سرعت می توانید مناظر زیبایی از خلیج فارس و سواحل دبی را ببینید.

سالونا خورشتی ناب است که جای خود را در دل امارات حفظ نموده است. البته درحال حاضر دولت امارات متحده سختگیریها و جریمههای سنگینی برای ریختن زباله و روشنکردن آتش و باربیکیو در اطراف این دریاچهها و کویر دبی اعمال کرده تا بتواند همچنان این زیستبوم شکننده که بهتازگی پا گرفته است را از خطر نابودی و آلودگی حفظ کند. این مرکز خرید ساخته دست بهترین معماران عصر حاضر است که به مشتریها خدمات ارائه میدهند. با 250 اتاق، هتلی لوکس در مرکز خرید دبی مال است که بسیاری از گردشگران برای اقامت از آن استفاده می کنند. در سفر به دبی جاذبه های بسیاری را خواهید دید سواحل زیبای دبی بسیاری از علاقمندان به تفریحات آبی را به این شهر می کشاند. از بهترین سواحل دبی، جمیرا یا جمیرا بیچ است، البته جمیرا تنها ساحل دبی نیست و از جدید ترین سواحل امارات می باشد. مکانی که اکنون نه تنها مکانی عالی را برای اسکی بازان به صورت شبانه روزی فراهم می کند، بلکه محل زندگی جامعه پنگوئن ها نیز هست. برای خرید زعفران در دبی می توانید هم اکنون با ما تماس بگیرید. جانوران ساکن صحرا می توانند تا ۶۵ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند و مسابقات به همان سرگرم کننده ای است که اکنون تصویر می کنید. جالب است که بدانید در ساحل لامر، تعداد زیادی رستوران هم وجود دارد و شما می توانید برای شام به یکی از آن ها بروید تا ساعت آتش بازی فرا برسد. جالب است بدانید که مسیر حرکت خودروها از تونل های زیرزمینی بوده و بسیار جذاب و شگفت انگیز است.

جدا از منظره ای که به رایگان ازمرکزخرید دبی می توانید تماشا کنید، اگراز ورودی باغ وحش زیرآب وارد شوید می توانید میان تونل های آکواریوم قدم بزنید. سقوط از یک تونل پر پیچ و خم و فرود آمدن در میان تونل ها را فقط و فقط در پارک آبی آتلانتیس می توانید تجربه کنید. با آکواکوندا (Aquaconda) طولانی ترین سرسره آبی جهان، را تجربه کنید و یا با کلاه زیر آب سافاری کنید. نمایش فواره دبی در داون تاون دبی، تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران است. از این گذشته، سالن مجهز سینما در امارت دبی را نیز نباید فراموش کرد. مبلمان هر کدام از اتاقهای هتل برج العرب بسیار لوکس و روتختیهای آن از برند لوکس ورساچه میباشند، همچنین هرکدام مجهز به یک تلوزیون 42 اینچی پلاسما هستند. این مرکز خرید هفت طبقه که در مجاورت دبی مال واقع شده است، توسط یک پل عابر پیاده مجهز به تهویه مطبوع به این مرکز خرید متصل میشود. علاوه بر این جوایز و رکوردهایی مانند: بزرگترین مرکز خرید جهان، بزرگترین آکواریوم دنیا، بزرگترین شیرینیفروشی دنیا، بزرگترین صفحه نمایش دیود نورگسیل زیستیک دنیا و بهترین نورپردازی در بین مراکز خرید سراسر جهان را به دست بیاورد. چه عاشق آشپزی، چانه زنی یا صرفاً گشت و گذار در بخشی از شهر باشید که آسمان خراشها بر آن مسلط نیستند، بازدید از بازار ادویه دبی ضروری است. به خیابان آلسرکال بروید و در اطراف گشت و گذار کنید تا همه چیز را کاملا حس کنید. از آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی گرفته تا پیست یخی دبی، کارهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در مرکز خرید دبی مال وجود دارد. فسیوال سیتی مال محبوب ترین مرکز خرید دبی محسوب می شود که زبانزد است.

نهر طبیعی دبی از خلیج فارس، 14 کیلومتر وسعت دارد و یک منطقه آرام برای قدم زدن در دبی محسوب میشودکه در گرمای بیابانی کشور امارات، شما میتوانید از نسیمی که ارائه میدهد لذت ببرید. در این دهکده می توانید با نمونه هایی از معماری کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید و با قدم زدن در یک محوطه شهرک مانند، نگاهی به کل دنیا بیندازید! مسجد جمیرا از بازدیدکنندگان غیر مسلمان استقبال می کند تا با فرهنگ امارات و اسلام آشنا شوند و این امر برای کسانی که به دنبال یک تجربه فرهنگی جذاب هستند، خاطره انگیز است. با پرداخت ورودی به ازای هر نفر می توانید لذت حضور در این مجموعه را تجربه نمایید. ضمنا در سال 1955 میلادی نگارخانه و همچنین چندین اتاق نیز به موزه افزوده شد و در ورودی موزه ، مجموعه ای از نقشه های قدیمی امارات و خلیج فارس را همراه با عکس های هوایی از که رشد و توسعه شهر دبی را به وضوح نشان می دهد و برای شما عزیزان به نمایش گذاشته شده است شما گردشگران را واقعا متحیر خواهد کرد و اینکه در این نگارخانه شما تصاویری از منطقه خور دبی ، خانه های عربی قدیمی ، مساجد ، بازارها ، باغ های نخل خرما ، زندگی ساحل نشینان و بیابان نشینی که جزو تمدن و فرهنگ مردم دبی است را در معرض دید عموم مردم قرار داده شده است . موزه دبی که در قلعه قدیمی الفهیدی، قلعه ای متعلق به سال ۱۷۸۷ (که آن را به قدیمی ترین ساختمان دبی تبدیل می کند) واقع شده است، در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد و یکی از جاذبه های دیدنی دبی است. غذا های دبی عموما پر از ادویه و سبزیجات هستند که همین امر آنها را به غذا هایی با طعم های متنوع و سالم تبدیل می سازد که آنچه غذا های شهر دبی را معروف کرده است، وجود ادویه و سبزیجات معطر است.

این بازار یکی از مکانهای برتر برای غذا خوردن و انجام فعالیت های مختلف در دبی است. رو داخل محفظه شیشه ای ببینین که مشغول شنا کردن، راه رفتن و یا غذا خوردن هستند. بازدید کنندگان می توانند در داخل و تا بالای پل قاب دبی در پارک زبیل بالا بروند و نماهای دبی “قدیمی” و “جدید” از یک پل شیشه ای آسمانی به ارتفاع ۱۵۰ متر را مشاهده کنند. ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا ، ساحل الصفوح، ساحل کایت دبی یا ساحل وولونگونگ، ساحل أم سقیم یا سان ست بیچ، ساحل مارینا دبی یا مارینا بیچ ، ساحل د بیچ ، ساحل شراتون جمیرا ، پارک ساحل الممزار و.. یک منطقه ایده آل که از سه هتل خیره کننده (جمیرا النسیم، جمیرا مینا السلام و جمیرا دارالمسیاف) که همه از طریق آبراه های فیروزه ای به هم متصل شده اند، تشکیل شده است. مسافران اختصاصی این هتل با هلیکوپتر از فرودگاه به آن منتقل میشوند و گاهی نیز اگر اتاقهای گران قیمت هتل برج العرب دبی را کرایه کنند، یک هلیکوپتر اسکورت نظامی آنها را از فرودگاه دبی تا هتل بدرقه خواهد کرد. در مجموعه تفریحی تجاری پوینت در پالم جمرا هم قرار است که در روز دوشنبه 2 دسامبر 2019 (11 آذر 1398) برنامه جالبی به همراه آتش بازی اجرا شود تا بدین وسیله روز ملی امارات متحده عربی در دبی جشن گرفته شود.

در خرداد هوا در شهر دبی خیلی گرم و شرجی می شود و تحمل آن در طول روز طاقت فرسا خواهد بود، با همه ی این اوصاف اگر می خواهید سفر اقتصادی به شهر دبی داشته باشید و توان تحمل گرما برایتان راحت است، در خرداد 1402 به کشور امارات متحده ی عربی و شهر دبی سفر داشته باشید. تبوله غذایی مخصوص برای گیاه خواران است و طبع خنک دارد و برای ایام گرم مناسب است. شاورما نوعی ساندویچ خاورمیانه ای است که از گوشت کباب شده ی مرغ یا بره به همراه ادویه ی مخصوص پخت می شود. در برخی قسمت هایش عود و عطرهای مخصوص کویتی میفروشند و میتوانید طعم غذاهای چرب و پرادویه کویت را هم در آنجا بچشید. اپراتور تور محلی معروف عربیان ادونچر(Arabian Adventures) ده ها نوع سفر مختلف را در اطراف دبی و خارج در صحرا اجرا می کند و طعم سنت های عربی و هویت مدرن امارات را به بازدید کنندگان می بخشد. اگر کمی جلوتر بروید، معماری آن به ساختمانهای شیک و مدرن تبدیل میشود. این شهر بازی بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده روی کره زمین است که آن را به یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر تبدیل کرده است. در دبی برج های بلند و سر به فلک کشیده و لوکس، هتل های مجلل و اماکن تفریحی متعدد این شهر را به یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در دنیا تبدیل نموده است. دبی با ساخت یک شهر برفی در دل هوای گرم و بیابانی یکی از خارق العاده ترین پیستهای اسکی را به معرض دید نهاده است. با این که بیشتر اجسام در برابر گرما تغییر می کند، فلزات بیشترین سهم تاثیر پذیری (هوای سرد جمع می شوند و هوای گرم شل می شوند) را دارند. پیچ و خم راهروهایی با کیوسک هایی که خرده فروشی ها و سوغاتی ها را می فروشند، جلوه یک بازار را به آن می بخشد.

جشنواره چند فرهنگی دبی که غرفه هایی از سراسر جهان دران حضور دارند. بازارهای سنتی این محله؛ مملو از کالاهایی است که از طریق آبراههای نهر دبی آورده شدهاند. بسیاری از انواع هتل دبی در کنار همین بزرگراه واقع شدهاند. استودیوهای فیلم سازی دریم ورکس (Dream works) و لاینز گیت (Lions gate) و کلمبیا پیکچرز (Columbia pictures) برای ساختن یک دنیای پر از شوق و تفریح در موشن گیت مستقر شدهاند. مکان جالب توجه فرهنگ، که به شکل یک نسخه خطی است، شامل سالن های دائمی و موقت، تئاتر، منطقه آموزشی، نقشه ها و فیلم های تعاملی و موارد دیگر است. شهر دبی که به دلیل سرگرم کننده بودن آن شناخته شده است، دارای پارک های آبی زیادی است که تجربیات هیجان انگیزی را به کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد. میتوان آن را شهری از شگفتیهای تفریحی آبی دانست. گذشته دبی را با عبور از نهر دبی در آغوش بگیرید و آماده شوید تا با ماهیت اصلی این شهر روبرو شوید. با یک کوسه یا تمساح ساکن آکواریوم روبرو شوید و از دیدن پیراناها، خرچنگ ها، موشهای آبزی و دسته های ماهی که در مخزن عظیم ساکن هستند، شگفت زده شوید. جشید غذایی معروف در منطقه خلیج فارس است که از کوسه های کوچک یا ماهی های دیگر طبخ می شود. دیدن کنید، همین طور تجربه شنا کردن در کنار کوسه ها دلپذیر خواهد بود. هیجان و شگفتی های شهر گشده را تجربه کنید. در این کلکسیون متنوعترین امکانات تفریحی و سرگرمی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است تا خاطرات به یادماندنی از دبی و خرید و تفریح در این شهر داشته باشند. این باغ وحش آبی شامل سه اکوسیستم مختلف جنگل بارانی، ساحل صخرهای و اقیانوس زنده میباشد و فرصتی را به شما میدهد تا موجودات جذابی مانند پنگوئن هومبولت، پیرانا، کروکودیل کوتوله آفریقایی، خرچنگ عنکبوتی غول پیکر، سمور، شیرماهی و …

ابراس یا تاکسیهای آبی قایقهای چوبی و سنتی در دبی است. قسمت چینیها یکی از بزرگترین و پر رفت و آمد ترین غرفههای موجود در دهکده جهانی دبی میباشد که در آن ساختمانهای سنتی چین با رنگ قرمز را میتوان دید. مونوریل یکی از روشهای حمل و نقل دبی است که فقط به یک مسیر مشخص اختصاص دارد؛ رفت و آمد به جزیره نخل جمیرا. برای داشتن سفر راحت به دبی بدون اینکه دغدغههای جابجایی و رفت و آمد داشته باشید، میتوانید با ثبتنام در تور خارجی سفر آسوده داشته باشید. بهخصوص اگر در هتل آتلانتیس اقامت داشته باشید، این مونوریل خیلی به شما کمک خواهد کرد. چه هنگام روز، غروب خورشید یا شب آنجا باشید، مناظر عالی به نظر می رسند. هنگام سوار شدن به تاکسی در دبی میتوانید درخواست فیش کنید. روز ملی امارات متحده عربی هر ساله به مناسبت سالگرد متحد شدن امارات متحده عربی جشن گرفته می شود و امسال هم درست مثل هر سال قرار است که در روز دوشنبه 2 دسامبر 2019 (11 آذر 1398) سور و ساتی در سراسر امارات متحده عربی از جمله شهر دبی، به پا شود و چهل و هشتمین روز ملی دبی جشن گرفته شود. سوار شدن در سراسر دبی.

یک جاذبه برجسته در شهر و تنها مسجد در دبی که شش روز در هفته برای عموم آزاد است. تنها کافیست سری به مغازه الجابر بزنید. اگر اهلش باشید حتما در تور دبی سری به یکی از این پارکها خواهید زد. این مسیرهای دبی را نمیتوانید با مترو بروید و باید حتما تاکسی بگیرید: مرکاتو، باغ وحش، مدینه الجمیرا، پارک آبی وایلد وادی، ورودی برج العرب، پارک ساحلی جمیرا، نخل دبی یا هتل آتلانتیس. یک جاذبه دبی که باید حتما ببینید. ۱- اوبر (Uber): اوبر یکی از معروفترین تاکسیهای اینترنتی در سراسر دنیاست که در بیش از ۶۷ کشور دنیا فعالیت میکند. ساحل لامر دبی با بیش از 130 فروشگاه، کافه، رستوران، پارک آبی لاگونا و فعالیتهای ساحلی، گزینههای بیپایانی برای سرگرمی، و اوقات فراغت دارد. این قسمت نیز یکی از بی نظیر ترین قسمت های این پارک آبی می باشد. بچه ها بدون همراهی والدین نمی توانند داخل پارک گردند. اولین چیزی که به محض ورود به پارک آبی آتلانتیس خواهید دید، برج نپتون است که شامل یک سرسره عمودی به ارتفاع 9 طبقه است. در حقیقت حرکت اتوبوس آبی دبی از خشکی شروع میشود و به دریا ختم میشود؛ درست مانند یک قورباقه. این اتوبوس هیجانانگیز ظاهری مشابه اتوبسهای بین شهری را دارد، با این تفاوت که در میان امواج دریا حرکت میکند. اما این اتوبوس فقط منحصر به دریا نیست. فقط هزینه ورود به تاکسی ۳ درهم است و باقی مسیر با تاکسیمتر محاسبه میشود. خریداران علاقهمند میتوانند آپارتمانهای یک خوابه را در جزایر خلیج جمیرا با قیمت 4.5 میلیون درهم خریداری کنند. بازدیدکنندگان در هر سنی میتوانند از این فعالیت لذت ببرند. والدین میتوانند فرزندان خود را در حین بازی، ضمن استراحت در کافه کریس مشاهده کنند. اگر دوست داشتید مراکز تفریحی به شما خیلی نزدیک باشند، میتوانید در یکی از هتلهای بر دبی اقامت کنید، اما با وجود پُلهای قرهود و آلمکتوم، رفتن از این سر شهر به آن سر شهر زیاد طول نمیکشد و راحت میتوانید از بین هتلهای مختلف و جورواجور دبی، با توجه به امکانات و پولی که میخواهید خرج کنید، یکی را انتخاب کنید.


تعداد بازدید : 4058
نوشته شده در تاريخ يکشنبه 9 مهر 1402 توسط بهار
صفحات وبلاگ
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : Tem98.Ir| قدرت گرفته از بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]