خبر


در زمان انتشار نتایج آزمون سراسری، تراز از پیش تعیین شده گذرانده شده است و آزمون هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته است باید با انتخاب رشته ادامه یابد.

انتخاب رشته کنکور مرحله بسیار ظریفی است که داوطلب باید با آگاهی کامل آن را طی کند. زیرا عدم آگاهی از روش صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری منجر به انتخاب اشتباه می شود و به همین دلیل داوطلب با یک سال تاخیر در مطالعه مواجه می شود.

با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور تصمیم داریم در این مقاله بیشتر در مورد آن صحبت کنیم. بنابراین، اگر داوطلب کنکور سراسری هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.



جزوه انتخاب رشته کنکور سراسری

هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور سراسری (حدود یک ماه بعد)، جزوه ای در صفحه اصلی موسسه سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

این جزوه که راهنمای انتخاب رشته نام دارد به داوطلبان کمک می کند تا با رشته های رشته های مختلف آشنا شوند و حداکثر ۱۵۰ رشته از آنها را در فرم انتخاب رشته ثبت نام کنند.

این جزوه برای هر گروه آزمایشی به صورت جداگانه صادر خواهد شد. یعنی هر داوطلب گروه آزمایشی که برایش کنکور درست کرده اید باید همان دفترچه گروه آزمایشی را از سایت سازمان سنجش دانلود کنید.



لذا دفترچه های انتخاب رشته به شرح زیر در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد:

راهنمای انتخاب بخش آزمون ریاضی

راهنمای انتخاب رشته کنکور علوم تجربی

راهنمای انتخاب رشته کنکور علوم انسانی

راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر و زبان خارجی

مطالعه این جزوه بهترین راه برای اطلاع داوطلبان از لیست کد آزمون سراسری، فرصت های رشته و ... می باشد. تمامی کارهای دریافت بروشور و پرکردن فرم انتخاب رشته نیز به صورت آنلاین بوده و داوطلبان می توانند از طریق اینترنت رشته خود را انتخاب کنند.

داوطلب باید در انتخاب رشته خود، رتبه کنکور، علاقه و همچنین آینده شغلی خود را در این رشته در اولویت قرار دهد. پس از انجام این مرحله و مراحل انتخاب رشته، داوطلب شناسنامه 15 رقمی دریافت می کند.

زمان انتخاب آزمون سراسری است.



معمولا زمان انتخاب رشته تقریبا چند روز پس از اعلام نتایج کنکور می باشد و داوطلبان می توانند نسبت به تکمیل انتخاب رشته و ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

در سال 1378 زمان انتخاب رشته کنکور سراسری از 11 تا 14 مهرماه به طول انجامید و تا 16 مهر تمدید شد. اما در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای در خصوص زمان شروع و پایان انتخاب رشته کنکور 1400 منتشر نشده است و داوطلبان همچنان باید منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش باشند و از سایت هماندیشان پیگیری کنند.


راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آنها باید مراحل زیر را برای تکمیل انتخاب رشته خود به دقت دنبال کنند:

وارد سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org شوید.

به منوی سمت راست نگاه کنید و گزینه "Total" را انتخاب کنید.

در کادر وسط عبارت «انتخاب مقاطع تحصیلی آزمون سراسری 1400» را انتخاب کنید.

حالا یک صفحه جدید باز می شود. از منوی سمت راست باید گزینه «خرید بلیط» را انتخاب کنید.

در این مرحله نوع کارت را مشخص کرده و روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید. (نوع کارت با انتخاب پیام نور و آزمون سراسری 1400 فاز بهره بخش غیرانتفاعی مشخص می شود.)

اکنون باید مشخصات شخصی خود مانند نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و تلفن همراه و آدرس ایمیل را وارد کرده و با انتخاب گزینه "تأیید و ادامه" به مرحله بعدی بروید.

در این مرحله یک شماره پیگیری پرداخت دریافت خواهید کرد، بنابراین بهتر است گزینه تایید "با مطالعه و اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز نوشته ام" را بنویسید و فعال کنید. سپس بر روی گزینه “Proceed to Checkout” کلیک کنید.



در این مرحله باید مشخصات کارت اعتباری خود را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. سپس بر روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

پس از پرداخت هزینه به صفحه اول بازگردید و پس از مطالعه نکات مهم در صفحه، تیک "آگهی های دفترچه راهنمای گزینش 1400 آزمون سراسری را مطالعه کرده ام" و "تأیید و ادامه" را بزنید. روی "بعدی" کلیک کنید.

در این قسمت به 3 روش مختلف می توانید به سامانه انتخاب رشته دسترسی داشته باشید. اطلاعات مورد نیاز را در یکی از این فیلدها وارد کرده و روی گزینه "ورود" کلیک کنید.

این اطلاعات می تواند کد کشور یا شماره شناسنامه + شماره سریال یا پرونده 12 رقمی یا شماره ثبت 16 رقمی باشد.

قبلا انتخاب رشته های آزاد و داخلی به صورت جداگانه و انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت دانشگاه آزاد انجام می شد. این در حالی است که انتخاب کد رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی توسط گروه علوم تجربی دانشگاه آزاد در سال گذشته در سایت سازمان رتبه بندی انجام شده است، بنابراین امکان پذیر است. 2014 هم همینطور خواهد بود.


مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

همانطور که گفته شد پس از اعلام نتایج کنکور، داوطلب در صورت داشتن اختیار انتخاب رشته می تواند تا 150 رشته را انتخاب کند.

در انتخاب رشته باید به نکات زیادی توجه کرد که مهمترین آنها شخصیت محقق، علاقه او به رشته و کار آینده اوست.

اگر می خواهید خودتان به عنوان داوطلب رشته خود را انتخاب کنید، باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به دقت مطالعه کنید و از ظرفیت کد رشته محل مطلع شوید. همچنین سطح و رتبه خود را در یک مقاله جداگانه و موضوعات مورد علاقه خود را در یک مقاله جداگانه بنویسید.

سپس رشته های مورد علاقه خود را با توجه به مدرک و سطح خود به سه دسته تقسیم کنید. گزینه های خوش بینانه، گزینه های منطقی و گزینه های بدبینانه که 20 درصد از زمینه ها را در لیست گزینه های خوش بینانه قرار می دهند. 50 درصد از آنها را به عنوان گزینه های معقول و 30 درصد باقی مانده را به عنوان گزینه های بدبینانه فهرست کنید.

حال با توجه به این توزیع، انتخاب خود را انجام دهید. اما باید در مورد آینده شغلی بزرگسالان به خوبی آگاه باشید. مواردی مانند انواع سهمیه ها و ... نیز وجود دارد بنابراین به همه داوطلبان توصیه می شود از متخصصان مجرب مشاوره و کمک بگیرند.



یک مشاور می تواند استرس مصاحبه شونده و افکار او را کاهش دهد و به او در انتخاب درست کمک کند.

نحوه دریافت مشاوره تلفنی برای انتخاب رشته کنکور

نحوه دریافت مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور

امروزه مشاوره برای انتخاب رشته بسیار مهم است و اغلب بهترین و آسان ترین راه برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی است. داوطلب می تواند از هر جایی با مشاور تماس بگیرد و اطلاعات لازم را برای انتخاب شعبه مناسب دریافت کند.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/


تعداد بازدید : 369
نوشته شده در تاريخ جمعه 5 خرداد 1402 توسط بهار
صفحات وبلاگ
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : Tem98.Ir| قدرت گرفته از بلاگ یو
ساخت وبلاگ جدید رایگان خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]